“(13)25. Al principi va ser la paraula” de Daniel Lagartofernández

Aquest projecte de l’artista Daniel Lagartofernández recull retrats, en forma de tríptics, de 13 dones que treballen activament per la consecució de la pau a l’Orient Mitjà. Són dones israelianes, palestines i internacionals que dediquen la seva vida i els seus esforços a aconseguir la fi de l’ocupació de Palestina per part d’Israel, i la fi de la violència que aquesta ocupació provoca. Dirigents polítics, sindicals, activistes de base, membres d’organitzacions internacionals, individus, representants de col·lectius i d’ONG es mouen moltes vegades en la frontera que separa (i uneix) dues societats, dues realitats.

Moltes d’elles estan convençudes que si les dones haguessin format part de les converses de pau entre les dues nacions la dècada passada, els acords haurien estat més ben estructurats i es podria haver assolit la reconciliació entre el poble israelià i palestí. Com a dones, dediquen la seva energia i els recursos a crear un altre model de negociació i relació, construint ponts de diàleg entre les dues nacions.

L’autor ha demanat a cada dona que esculli una paraula que resumeixi la visió, la missió o l’emoció lligada a la seva relació personal i/o professional amb el conflicte i amb els seus respectius països. Totes apareixen amb els peus nus, com a metàfora del seu posicionament honest i directe, sense ambigüitats ni dreceres (amb tot el risc de rebuig i incomprensió dins les seves societats que això comporta) en la realitat que els ha tocat viure. Elles mateixes han escollit la majoria dels llocs on han estat retratades: la interrelació entre l’entorn, la trajectòria professional i el univers intern d’aquestes dones es donen la ma en aquestes imatges per apropar-nos a l’essència humana de cadascuna d’elles.

Quan la pau arribi a l’Orient Mitjà, a Terra Santa, estarà més a l’abast de la resta del planeta. Aquestes dones ho saben, i tenen molt a dir en aquest sentit: una paraula cadascuna d’elles. Tenen molt a dir sobretot ara que, en opinió de tothom, la situació està pitjor que mai. Elles també ho senten així, però no es poden permetre el luxe de perdre l’esperança.

L’exposició vol ser també informativa. Es proporcionen enllaços d’Internet per a tothom qui vulgui saber més coses o vulgui posar-se en contacte amb les persones i organitzacions esmentades en els textos inclosos en la mostra.

Data: Del 13 d’abril al 28 de maig de 2010
Lloc: Centre d’Informació i Recursos per a les Dones, C/ Camèlies 36, 08024 Barcelona (mapa)
Preu: Entrada gratuïta

Esta entrada fue publicada en Exposiciones

Un Trackback

  1. Por Daniel Lagartofernández: Héroes Anónimos el el 1 de junio de 2010 a las 12.39 pm

    [...] y de mayo una interesante exposición del artista Daniel Lagartofernández. La muestra, titulada “(13)25. Al principio fue la palabra”, recogía los retratos, en forma de trípticos verticales, de trece mujeres que están trabajando [...]

Publicar un Comentario

Tu email nunca será publicado o compartido. Los campos requeridos están marcados con un *

*
*

Puedes usar estas etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>