El fotògraf Ignasi Marroyo ha mort avui divendres als 89 anys. Nascut a Madrid l’any 1928, es trasllada a Barcelona un any després, on viu fins a la dècada dels 60, quan s’estableix a Rubí.
S’inicia com aficionat a la fotografia als anys quaranta, després que la seva mare li regalés una càmera Univex Unica. A finals de la dècada dels 50 la seva afició per la imatge fotogràfica pren embranzida, coincidint amb el seu ingrés a l’Agrupació Fotogràfica de Catalunya.
L’any 1960, juntament amb Josep Bros, Jordi Munt, Jordi Vilaseca, Joan Colom, Enric García Pedret, Antoni Boada i Josep Albero, funda el col·lectiu fotogràfic El Mussol, que destacarà per una nova manera d’entendre el reportatge fotogràfic.
L’any 2014 va donar el seu fons a l’Arxiu Nacional de Catalunya, format per més de 70.000 imatges en diversos suports i formats. D’aquest conjunt fotogràfic destaquen, per la seva qualitat i per la seva mirada estètica, els reportatges sobre Setmana Santa, els barris de Somorrostro i el Born de Barcelona i la tauromàquia. Aquests reportatges s’emmarquen dins del que s’ha anomenat realisme fotogràfic o Nova Avantguarda Catalana.