“Dones d’aigua” de Tomàs Abella

La Fundació We are Water presenta a la Roca Barcelona Gallery l’exposició “Dones d’aigua” del fotògraf Tomàs Abella. La mostra retrata amb 38 fotografies la importància del paper de les dones a l’Àfrica subsahariana per accedir a l’aigua potable.

En algunes latituds del nostre planeta el títol d’aquesta exposició forma part de l’imaginari popular. Dones, fades, que porten vida amb l’aigua, i que l’aigua extreuen la prosperitat.

Tomàs AbellaA l’Àfrica més seca, milions de fades recorren cada dia el seu territori durant tres, quatre, cinc o més hores, carregades amb bidons que pesen 30 quilos de vida, 30 litres d’aigua. Les fades més petites, de tot just cinc o sis anys només poden carregar amb 10 quilos de vida, d’aigua, i no tenen temps d’anar a l’escola. A diferència de la llegenda, una gran part de les dones africanes no disposa d’aigua pura i cristal·lina, sinó d’aigua tèrbola i contaminada.

Als països en desenvolupament a la manca d’infraestructures hídriques, a l’ús polític i bèl·lic de l’aigua, a la contaminació de rius i llacunes s’uneixen ara les conseqüències del canvi climàtic global -propiciat especialment per les emissions dels països desenvolupats- que impedeixen que 800 milions de persones al món tinguin accés a l’aigua potable (330 milions a l’Àfrica subsahariana). Una qüestió de vida o mort per a gran part de la població mundial.

“Dones d’aigua” explora la problemàtica de l’aigua a l’Àfrica subsahariana, però també vol evidenciar la ferma lluita de les dones d’Etiòpia, Burkina Faso, Txad i Mauritània protagonistes d’aquesta exposició per aconseguir una aigua segura i accessible que els obri les comportes a l’educació, la salut i el desenvolupament econòmic.

Data: Del 12 de juny al 5 d’octubre de 2013
Lloc: Roca Barcelona Gallery, C/ Joan Guell 211-213, 08028 Barcelona (mapa)
Preu: Entrada gratuïta