El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha rebut en règim de comodat la cessió del fons professional de Francesc Català-Roca (entre 180.000 i 200.000 negatius en diferents formats, 17.000 fulls de contacte, publicacions, maquetes de llibres, i un centenar de caixes amb ampliacions). Aquest fons a partir d’ara serà objecte de classificació, anàlisi, catalogació i difusió a l’Arxiu Històric del COAC.
La mostra consisteix en la presentació d’un primer avanç d’aquest fons i està dividida en tres àmbits:
- «L’entorn» documenta el context en que Català-Roca consolida la seva vocació professional, les influències familiars i artístiques i els cercles socials que va freqüentar, i inclou les imatges que el fotògraf va prendre dels frisos de Picasso a la seu del Col·legi d’Arquitectes.
- «El mètode» mostra les eines de treball del fotògraf: les càmeres, l’arxiu de negatius, els vintages, els contactes i les maquetes de llibres.
- «Les imatges» agrupa una trentena de fotografies realitzades des de mitjans del segle XX, de temàtica arquitectònica, retrats i crònica social.
Data: Fins el 27 de març de 2008
Lloc: Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Pl. Nova 5, 08002 Barcelona (mapa)
Preu: Entrada gratuïta
Puede ser interesante. Creo que la foto que sale en la portada del libre del Zafón, La sombra del viento, es suya.